تک نوشت

نگاه من به دنیای امروز

تک نوشت

نگاه من به دنیای امروز

آیا هوشمندانه یک تلفن همراه هوشمند می‌خریم؟

دوشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۹:۱۸ ق.ظ

تا به حال چه اندازه به معیارهای خود برای خرید یک تلفن همراه هوشمند فکر کرده اید؟ آیا معیارهای شما با نیازهای واقعی تان تطابق دارد؟ اگر قصدتان خرید یک تلفن همراه نامدار است بین گزینه های موجود کدام را انتخاب می کنید؟ چرا؟ در دنیای مشخصات فنی تلفن های هوشمند سر در گم شده اید؟ چهار هسته ای، رم 2GB، صفحه نمایش 5 اینچی، 13 مگاپیکسل، LTE، NFC و سایر ترکیبات سه حرفی!

آیا انتخاب درست خرید در این بازار داغ و پرهیاهو کار دشواری نیست؟

بهتر است قبل از خرید، فاکتورهایی را که در یک تصمیم گیری درست اثر ندارند شناسایی کنید. گاهی برخی از قابلیت ها و امکاناتی که شرکت های سازنده در گوشی های خود ارائه می کنند صرفا جنبه تبلیغاتی و رقابتی دارد. سعی کنید خود را اسیر این گونه تبلیغات نکنید. به مثال های زیر توجه کنید:


مگاپیکسل بیشتر

دو سال پیش گوشی های هوشمند به داشتن دوربین 5 مگاپیکسلی افتخار می کردند. طی یک سال گذشته گوشی های 8 مگاپیکسلی وارد بازار شدند و امروز با غول های 13 مگاپیکسلی سر و کار داریم! و این سناریو هم چنان ادامه دارد.

مگاپیکسل بیشتر به معنای دوربین بهتر یا تصاویر بهتر نیست. آیفون 4 یک دوربین 5 مگاپیکسلی داشت که بسیاری از گوشی های 8 مگاپیکسلی اندرویدی را سرافکنده می کرد! مشخصات یک گوشی همه ماجرا را نشان نمی دهد. چیزی که برای داشتن عکس هایی بهتر اهمیت دارد ترکیبی از یک سنسور با کیفیت و یک اپلیکیشن دوربین خوب است که با ترفندی مناسب بهترین شات ممکن را از یک صحنه مهیا سازد. پس در تصمیم گیری تان، خود را اسیر این اعداد و ارقام نکنید.


قابلیت های صوتی به درد نخور!

به لطف بسیاری از اپلیکیشن های موسیقی که امکان دانلود یا پخش آنلاین را فراهم نموده اند، افراد بیشتری از گوشی تلفن خود به عنوان یک ام پی تری پلیر استفاده می کنند، بنابراین انتظار یک کیفیت صوتی خوب از دستگاه خود دارند. در این بین شرکت های سازنده تلفن همراه با اضافه نمودن برخی امکانات که بیشتر جنبه ظاهری دارند قصد دارند مشتری جذب کنند. مثل شرکت HTC که از Beats Audio در گوشی های پرچمدار خود استفاده می کند. حقیقت این است که Beats Audio چیزی بیشتر از یک مجموعه تنظیمات اکولایزر نیست! بنابراین همه آنچه که شما برای یک خروجی صدای مطلوب نیاز دارید یک اپلیکیشن خوب اکولایز (EQ) است که می توانید براحتی آن را در گوگل پلی یا آی تونز پیدا کنید.


امکانات ارتباطی که فقط در مدل های خاص و محدودی از گوشی ها وجود دارد

شرکت های سازنده، در کنار سیستم عامل گوشی، امکانات و قابلیت های نرم افزاری دیگری را نیز ارائه می کنند. باید توجه کنید که بسیاری از این امکانات جنبه ی ارتباطی و اجتماعی دارند و بدون وجود افراد دیگر معنایی نخواهند داشت. به طور مثال همراه با گوشی گلکسی اس4 قابلیتی به نام Group Play معرفی شده که فقط در همان گوشی و تعداد کمی از گجت های دیگر سامسونگ وجود دارد. چه تعداد از دوستان شما صاحب این گجت ها هستند؟!


قابلیت هایی که رنگ و بویی از آینده دارند اما هنوز راه زیادی در پیش دارند

بیشتر شما با قابلیت Siri در گجت های اپل آشنایی دارید. این گونه امکانات تا چه حد کاربردی هستند؟ چند درصد از کابران محصولات اپل در حال حاضر از این قابلیت استفاده می کنند و در هنگام استفاده میزان بهره وری آنها چقدر است؟ 

تکان دادن دست در بالای صفحه نمایش گوشی به منظور swipe کردن به چپ و راست باید چیز جالبی باشد اما آیا استفاده از انگشتان دست برای انجام این کار بهتر نیست؟

این گونه امکانات گرچه نوید بخش آینده ای رویایی برای گجت ها هستند اما در حال حاضر چندان مزیتی برای کاربران ندارند. 

و بسیاری مثال های دیگر...


در دنیای شلوغ و پلوغ این روزهای تلفن همراه، خود را میان انبوهی از اطلاعات گم نکنید. با حذف فاکتورهایی که اهمیت چندانی در کیفیت استفاده شما از تلفن همراه تان ندارد تمرکز خود را برای انجام یک خرید خوب بالا ببرید.



  • ۹۲/۰۲/۰۲
  • حامد اویسی

نظرات (۱)

خیلی خوب بود فقط یه سوال پیش میاد
مگه مگا پیکسل یه واحد نیست!!!
پس چرا تو گوشی های مختلف متفاوته؟؟!!!
پاسخ:
مگاپیکسل یک واحده اما تنها فاکتور مشخص کننده کیفیت عکس نیست. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی